sobota, 11 lipca 2015

#1 ' OD PONIEDZIAŁKU '

Hej Kochani !

Postanowiłam jednak się nie poddawać i zacząć prowadzić bloga. W końcu początki zawsze są trudne.
Tak jak już pisałam wcześniej blog będzie poświęcony tematyce zdrowego odżywania, ćwiczeń, ale nie tylko. Wszystko w swoim czasie. Nawiązując do tytułu, jutro jest poniedziałek, więc jak to zawsze się mówi '' od poniedziałku zaczynam '' tak teraz trzeba to zrealizować. Dzisiaj postanowiłam jeszcze zaszaleć i upiekłam pyszny placek, ala pleśniak.  

Ciasto Ala Pleśniak 


Składniki :

- trzy szklanki mąki
- szklanka cukru
- 5 jajek
- 250 gram masła
- migdały / wiórki kokosowe
- dżem truskawkowy
- dwie płaskie łyżki proszku do pieczenia
- dwie łyżki kakao

Sposób przygotowania :

Do osobnej miski zagnieć ciasto z mąki, pięciu żółtek, posiekanego masła i proszku do pieczenia. Wyrobione ciasto podziel na trzy części i uformuj z nich kulki. Do jednej wybranej kulki dodaj dwie łyżki kakao i zgnieć ponownie aż ciasto nabierze koloru. Rozłóż folie aluminiową na która włóż wyrobione trzy kulki, następnie włóż do zamrażarki/ lodówki na około 30 min, aby ciasto stwardniało. Przygotuj tarkę, następnie zetrzyj jasne ciasto na dużych oczkach na blaszkę do pieczenia, posmaruj je dżemem, w tym samym czasie z pozostałych białek ubił na sztywno pianę stopniowo wsypując cukier. Na dżem zetrzyj ciemne ciasto a następnie wylej powstałą pianę. Zetrzyj ostatnią część i gotowe! Migdały / Wiórki koksowe według uznania gdzie je dodasz, ja dodaje migdały na sam dół a wiórki na samą górę. Piecz około 50 minut w temp. 180 st. C. Smacznego!

Mania .


17 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o takim placku :) U nas się takich nie jadło :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj. Pisałaś, że obserwujesz ale nie ma Cię na liście obserwatorów :( Sprawdź, jeśli dodasz to na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dopiero dodałam, nie dodaje pojedynczo dlatego :)

      Usuń
  3. Mmm jakie pyszności! :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*
    Może wspólna obserwacja ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znajdę chwilę czasu i kilkne na pewno! już obserwuje :)

      Usuń
  4. Mmm wygląda smacznie :)
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym placku, ale nigdy go nie próbowałam. Powodzenia w blogowaniu :)

    Polne-Maki zapraszają KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama niestety nie skuszę się, by go przyrządzić - najzwyczajniej w świecie to nie dla mnie, ale wygląda bardzo smakowicie, więc może uda mi się kogoś namówić. :)

    conowegoumarty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis. Będę musiała spróbować zrobić taki z siostrą któregoś popołudnia. Na pewno wyjdzie pyszny (przynajmniej taka mam nadzieję :) )
    Obserwujemy? Jeśli tak zacznij i napisz u mnie :* Odwdzięczę się
    Zapraszam i zachęcam do komentowania
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To ciasto wygląda przepysznie! Chętnie dołączę ten przepis do listy tych, które koniecznie muszę wypróbować :)
    Blog dodaję do obserwowanych :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny start, oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smacznie wygląda. :)
    Zapraszam na konkurs. :)
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/07/konkursowo.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Powodzenia w blogowaniu!

    Fajnie byłoby gdyby ten cukier zastąpić czymś zdrowszym, albo nawet cukrem ale brązowym :)

    OdpowiedzUsuń